2008-12-17

Lundegard Charity Project

Det är tydligen dags att sluta snusa. Men jag tänker verkligen inte ge mig frivilligt. Jag har gjort en deal. Jag ser det kort och gott som charity.


Jag är inte bara bloggare, jag tränar ungdomar i fäktning också. Jag och några av killarna har en sak gemensamt. Tyckande. De tycker att jag snusar för mycket, jag tycker de tränar för dåligt. Sagt och gjort - vi möts på halva vägen.

Dealen går kort och gott ut på att de fyra unga herrarna Josef, Robin, Simon och Julius ska träna i snitt fyra gånger per vecka från dags dato fram till Ungdoms-SM som går av stapeln i Maj 2009. Om kollektivet missar med en enda träning är det sorry grabbar som gäller. Men klarar de av det så lägger jag ned nikotinet. Så, nu finns det på print också.

Hur har det då gått för dem?
Dag 1 (dagen efter tävling i Malmö): Josef och Julius närvarande. Robin giltigt sjukanmäld av förälder. Simon frånvarande.
Dag 2: Julius närvarande. Alla andra frånvarande.
Dag 3: Ingen närvarande.

På tre dagar ligger kollektivet alltså sju träningsdagar efter plan. Illa. Illa Illa Illa.
Det betyder inte att de misslyckats, bara att de får ta igen dagarna i andra veckor. I teorin kan de fortfarande vinna...ungefär som att Newcastle faktiskt fortfarande skulle kunna kvala in till Champions League, men men. Prillan ligger rätt säkert under läppen.

Inga kommentarer: