2008-10-23

SVT Debatt

Ligger i bäddsoffan och sneglar på SVT Debatt. Det handlar om skolan. Jan Björklund blir grillad. Eller rättare sagt så är det en panel på uppskattningsvis 40 personer vs. Jan Björklund. Lite ojämna odds?

Problemet är ju att ingen av dessa 40 är beredda att ta till sig politikerns argument. Tycker Björklund klarar sig ganska bra. Han är intelligent. Men framförallt är han inte som alla andra rutinerade politiker – en bulldozer som trycker sig framför andra med sin orala tyngd. Han finner sig i att bli överkörd ibland. Jag gillar det.

Jag gillar inte att Blogger kör en 10 minuters service så att jag inte kan blogga, när jag ändå inte besökt sidan på över 48 timmar.

Min kusin ska gifta sig. I sommar. Med en amerikan. Stort grattis och lycka till henne.

I helgen blir det träningsläger. I november Amsterdam och junior-EM. Jag är coach. Om jag är bäst vet jag inte, yngst och snyggast – absolut. Jag har inte ens träningsoverall – taking the sport of fencing to a new level.

Det har tagit 10 minuter att skriva ihop detta. Nu bet han tillbaka, Björklund. Efter att ha byggt upp sympati. Skickligt spelat.

Ska förövrigt medverka i debatt på tisdag. (Hoppas jag). Ska snacka ner Yannick Tregaro då han snackat upp sig och hurtbullarna i trikåer lite väl mycket på sista tiden. Jante, ni vet.

2 kommentarer:

Leif Ekstedt sa...

Din analys av Björklunds debatteknik är strålande.
Bra informationskanal - när det gäller kusinen gick info runt på nolltid.

Frankie sa...

Björklund-lover. Usch!