2008-10-27

Gôtt o blandat

Man blir lite konstig när man rullar mikrofilm i på tok för många timmar. En vän till mig fick därför känna på klimakterie-Henrik tidigare i eftermiddags. Den här veckan kommer att spenderas med ansiktet framför en stor skärm med på tok för ljus lampa. Denna skärm är ett aber som scrollar gamla tidningar. Jag måste läsa alla – typ.
********************************************************************************
Men jag ser ljuset i tunnelns slut. På fredag är det konsert och jag har biljett. Kan bli så, kan bli bra, kan bli ganska okej ändå.
********************************************************************************
Käkade hamburgare med min gode vän Simme på söndagseftermiddagen. Han som stod inne i det lilla plåtskjulet med husvagnsinspirerad inredning var jävligt dryg. Han påstod att han jobbade där, men jag vet inte om jag köper den. Det som talar för honom är att han faktiskt gav oss var sin burgare mot betalning. Högre priser än på menyskyltarna naturligtvis. Folk måste börja tänka lite mer business. Var lite trevlig – människor är i allmänhet dumma, alltså är kunden dum – le lite åt henne så kommer hon tillbaka. Hur svårt ska det vara? Och så behöver de experter för att tala om varför det är finanskris. Att experterna dessutom har grava problem med att enas om problemets kausaliteter gör ju det hela ännu roligare.
****************************************************************
Finanskris. Det man inte kan ta på existerar inte.
- Jävla ointelligent, rabiat, barnslig tanke säger ni kanske. Men applicera den på rädsla, nervositet eller ångest istället så ska du se att det börjar hända saker.
*************************************************************
Det kvittar tydligen hur förkyld du är, det finns alltid någon som hostar högre.
*************************************************************
Igår reste Lennart Johanssons Pokal från Borås till Göteborg, där gick han vilse och hamnade i Kalmar.
*************************************************************
Stig Lundström vill pga hälsoskäl inte bli omvald som ordförande i IFK Göteborg. Göran Johansson vill inte bli omvald som Göteborgs kommunala don Corleone. Ser ni sambandet? Om inte kan jag berätta att gamle, goe ”sosse-Gunnar” sitter i blåvitts valberedning. Göran, du är välkommen.

1 kommentar:

Leif Ekstedt sa...

Med Göran Johansson som ordförande och Rhenskötsel i spelarbåset blir det säkert GULD nästa säsong.