2008-10-21

Idag har jag lätt berört ämnet rubrikssättning

Det värsta med journaliststudenter är att de sällan, för att inte säga aldrig, kommer ensamma. De små flockdjuren slår läger på platser de tycker fyller deras primitiva syften. Problemet är att de är i vägen! Det finns ett begränsat antal mikroläsare på KTB, men ett obegränsat antal journaliststudenter. Det är en ekvation som inte går ihop. Jag kommer att behöva campa (som en EMO-unge till en dålig konsert) utanför ingången till Tidningsbiblioteket för att få tag i en maskin. Det stör min annars mycket behagliga dygnsrytm.

Genomförde en intervju idag med en trevlig journalist. Och drack gott kaffe. Man kan säga att fram till klockan 13.00 var dagen helt okej. Men när min lasagne förvandlades till en tacopaj och min läsk till kranvatten försattes dygnet i vad man skulle kunna kalla för nedförsbacke.

Nu håller jag mina små tummar för att Elfsborg förlorar mot Trelleborg. Gör de det är det så osannolikt att jag tror Blåvitt vinner guld i år igen. Den där känslan jag har i magen talar för det med fyra omgångar och tolv poäng kvar att spela om.

Dagens outfit:
Kommunala ärenden
Offentliga dokument
Väska
Luva
Kaffekopp

Inga kommentarer: