2008-10-29

Jag spelade FIFA istället....

Det blev ingen medverkan i debatt. Inte ens i publiken fick man sitta, vilket väl från början var produktionsledarens tanke. Jag fick ett mail från SVTs medarbetare där det mer eller mindre lovades att jag skulle bli uppringd. Så skedde icke. Om det beror på att de redan hade hela maffian på plats, eller för att jag inte skräner orden på min egen blogg tänker jag inte spekulera i. Klart är att programmet var ganska sevärt ändå, och att en del av mina licenspengar tydligen går till att förse semimytomaner med e-postadresser. Nåja, det kommer fler tillfällen till mediala kupper.

Vad är skillnaden på mig och dig? Den frågan fick jag på sms idag. Jag hade tydligen lovat vederbörande ett fyndigt svar vid ett tidigare tillfälle. Naturligtvis kom jag inte på något vettigt att svara på. Jag börjar bli gammal. De ord som tidigare fanns i överflöd inne i hjärnan går inte att plocka ner lika lätt nu. Frukterna växer inte lika tätt på trädet helt enkelt.

Vem vann då debatten i dagens publika serviceutbud? Skulle kunna ha varit Magnus Betnér. Lagerbäck befäste bilden av att vara världens tråkigaste Lasse. Journalisterna bekräftade även de sig själva som självgoda felfria små utopier i människoform. Det är det som är vackert med debatter.

Det pratades väldigt mycket om mytbildning. Efter att ha ”forskat” i gamla tidningar från stenåldern – 1983 – kan jag konstatera att det gick att göra löp på Carola redan då. Fast på den tiden var det mamma Häggqvist som agerade kvällstidningsfotograf. Tiderna förändras.

Imorgon kanske det blir en kvällspilsner. Kanske blir det på torsdag. Klart är att man blir duktigt törstig av mikrofilm.

Tänkte att jag skulle nämna ordet Schulman också. Enbart för att se om det genererar fler träffar. Schulman, Schulman, Schulman.

Inga kommentarer: