2008-10-31

FREDAG

Jag ligger här i min morgonrock och bygger upp en liten irritation över att jag inte är i skolan ännu. Jag kommer att behöva vara sådär äckligt effektiv när jag väl kommer dit.

Oasis kommer till Sverige! Inte bara till Sverige, utan faktiskt till Göteborg. Den 5 november kan man börja boka biljetter, och jag har därför redan kontaktat en bullvan.

Problemet är att de förmodligen kommer envisas med att spela ganska många nya låtar för att sätta det lite råare spaceade soundet i centrum. För att hålla ihop det någorlunda kanske de klämmer in Wonderwall, Don't look back in anger och Supersonic mellan varven. Jag vill höra Cast no Shadow och Girl in the dirty shirt. Känns som man bör ha med sig ett gigantiskt plakat om det ska gå vägen.

För övrigt så har en kompis till mig skrämmande bra koll på medlemmarna i All Saints.

Maten puttrar på spisen. Det är pastabaserat och pestokryddat - som vanligt.

Ikväll blir det en annan konsert. Det kan bli strålande, kan bli sådär.

Inga kommentarer: