2008-02-14

Min dag - en beskrivning

Till min tidigare lista av irriterande saker som måste förbjudas snarast kan nu adderas växeltelefonister. Listan ser då ut enligt följande:
- Cyklister
- Växeltelefonister

Det är dags att skriva av sig lite efter veckor av skrivkramp och en dag av telefonkontakt med byråkratin. Varför är det alltid så att om man hamnar hos växeln när man ringer ett direktnummer till någon som jobbar inom den offentliga sektorn och inte får svar. Det hade ju varit praktiskt, om det inte var så att de direkt kopplar tillbaka dig till samma nummer. Man får alltså vänta åtta nya signaler utan svar innan man återigen kommer till växeltelefonisten. Åtta ringsignaler innebär 42 sekunder av mitt liv. Tack för det.

Handlade mat på Netto idag. För sista gången. Anarkism fungerar inte i matbutiker. Här behövs struktur, organisation, och i mitt fall jäst och stålull. Det hade de inte heller.

Det är äckligt mycket att göra just nu. Hoppas man får lite "flow" imorgon, så är kanske våran artikel färdig innan helgen, såld under helgen och betald lagom tills nästa lill-lördag. Men men, det lär väl alltid dyka upp någon felande faktor.

Annars då. Inte mycket. Prison Break påstår återigen att sista avsnittet någonsin är tillverkat. Det ska sändas på måndag. Men men, det återstår att se hur det blir med den saken.

Spontan fråga - vem är den yngste statsministern som regerat Sverige? Någon som vet? Reinfeldt, Palme? Mellankrigstiden?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar:Haha där hade du fel. Om du läste inlägget lite längre ner haade du fått reda på att jag under en skoldag åt hela åtta semlor :D!!!

Frankie sa...

3- Florettare!