2009-04-02

Jag gillar fäktning. Bra reportage i Lilla Sportspegeln - ja, som fäktare får man vara nöjd med all publicitet. Lite tråkigt bara att felbedömningar förekommer i den svenska televisionen. De har tydligen gjort detta till en vana, sedan Micke "Jag-gör-alltid-obegripliga-saker-i-sändning" Leijnegard agerade fäktdomare i programmet Mästarnas Mästare.

Ska på någon slags modevisning för Diesel imorgon. Polaren som låter mig följa med, han fick ta med en vän. Om jag tog på mig det finaste jag någonsin ägt och kombinerade med rentvättat hår fick jag följa med. Kan bli intressant. Jag kan ju alltid ignorera alla eventuella dryga kommentarer angående min fysiska uppenbarelse genom att säga att jag är journalist. Därefter ska det vara efterspel på Peacock. Drickat är enligt kutymen gratis. I'm on the list. Man är ingenting om man inte är on the list här i Sverige. Men i Norge där är det fan ännu värre.

I Norge mina damer och herrar, kan man inte göra någonting om man inte har ett norskt personnummer. Och norska personnumer är naturligtvis helt bakochfram, jämfört med våra svenska. Du kan inte köpa dasspapper om du inte har ett norskt personnummer. För att köpa dasspapper behöver du nämligen pengar, sjukt mycket pengar eftersom norrmännen tycker det är "lit fint" att betala för sig. Pengar kan du inte ha om du inte har något bankkonto att sätta in de på. Ett bankkonto får du inte om du inte har ett norskt personnummer. Logiken i det hela: Efter en längre tids vistelse i Norge, får du åka över till Strömstad och skita om du inte har ett norskt personnummer...

Det här med Ipred. Så är det författarna som börjar gnälla först. De absolut minst utsatta av de alla. Var är filmbolagen, the rockstars och alla andra kulturens Krösus Sork och Joakim von Anka? Nej, det är de snikna författarna som ändå säljer sin lättsmälta, den-här-skiten-är-tänkt-som-pocketformat, smuts för 49 spänn på Pressbyrån. Nej, vill ni ha cash för erat jobb så få ni väl utveckla en annan metod då. Svart arbetskraft har funnits inom de flesta branscher långt innan Mona Sahlin kunde säga kommunalskatt. Att tekniken nu gör detta möjligt även för de branscher som åkt gräddfil förut är ju bara logiskt. För att bygga en friggebod svart, är väl också stöld?

Har inte skrivit på länge, men här fick ni några rader i alla fall. Långa meningar med mycket syftningsfel, men men. De vackra orden är fortfarande bara ord.

Åker till Irland/Nordirland/ön till väster om England på söndag. Blir borta en vecka. Ska bli bra.

2 kommentarer:

Joakim Lindqvist sa...

Härligt att du är tillbaka! Alltid lika läsvärt. Ska bli spännande med Belfast, och få se hur de står sig, de svenska fäktkidsen.

Schysst att länka till Antons icke-existerande blogg, måste jag säga. Länka till min istället, så länkar jag till dig. Win-win, liksom. Och ja, min är läsvärd. Och uppdaterad.

Leif Ekstedt sa...

Bra att höra av Dig. Mingla vid Dieselpresentation. Jag fick pröjsa min ( glasögon att se med 9.000:- ) Hoppas att Belfast blir ytterligare ett steg för fäktarna
med framgång på pisten.