2009-01-09

Ranegie blev klar för Häcken idag. Sonny Karlsson ville inte delge mig den informationen när jag pratade med honom, uppskattningsvis högst fyra timmar innan Häcken hade det på hemsidan. Men han hintade kanske lite, kanske var det jag som var trög. Men för fan, BK Häcken är inte Real Madrid och Ranegie är defenitivt inte Ronaldo.

Ranegie är killen som inte platsade i Blåvitt, gick till ett holländskt lag i andra divisionen, platsade inte, kom hem till Blåvitt som inte ville förlänga. Han är billig för Häcken, och om någon klubb är rätt för honom så lär det ju vara Hisingsklubben. Där kan han kanske utvecklas i sin takt. Han har en jäkla målkänsla. Unnar honom att knipa en plats där framme. Han lär väl sänka Blåvitt i derbyt också. Kan ge mig fan på det.

För övrigt så gör Alison Krauss en sjukt skön version av den där låten som driver tesen att du gör det bäst när du håller käft.

Hittade en blogg i dag. Temat var mest att racka ned på allt och alla, vilket väl är ganska tacksam underhållning, som amerikanska sit-coms ungefär, men fastnade för ett inlägg. Jag är tydligen inte ensam om att tycka illa om cyklister. Cyklister är anarkister på fordon.

Min bror har kommit in på tandläkarlinjen i Umeå. Gratulerar.

1 kommentar:

Frankie sa...

Blogga om Blåvitt här i stället för på BB? TJÄNSTEFEL!