2009-01-12

När jag fick chili i ögat.



Det var en gång en pojke. Vi kan kalla honom Henrik. Han skulle laga mat och hackade därför chilipeppar. Utan att tänka sig för råkar han klia sig i ögat och lyckas då med konststycket att få en kärna från chilipepparen att fastna under ögonlocket. Har ni sett Ferdinand på julafton? Det här var värre. Har ni sett Jackass? De har inte prövat chilipeppar i ögat. Jag vet varför. Det var lätt det vidrigaste jag gjort. Värre än att dra sönder en muskel eller en hård spark mellan kulorna. Jag skojar inte.

Brukar inte gråta, men uppenbarligen fungerar tårkanalerna. Sällan har någon kock spillt så många tårar över en pastasås. Ögat intog färgen rosaröd istället för vit. Bättre saker kan man syssla med. Pepparspray är nog inte att leka med.
-----------------------------------------------------------------------------------
United vann mot Chelsea med 3-0. Jag såg inte matchen. Jag hade chili i ögat...
-----------------------------------------------------------------------------------
Idag börjar vardagen igen - men framförallt så börjar "Lundegard Charity 2009 - the real deal" idag. Ni kommer kunna följa spekaklet till höger här på bloggen, och uppdateringen kommer ha ambitionen att vara frekvent...
-----------------------------------------------------------------------------------
I februari ska jag tävla igen för första gången på jag vet inte hur länge. Nu är det dags att börja träna... För övrigt så är bilden tagen i Amsterdam. Det är loggan för de holländska mästerskapen i fäktning.

Inga kommentarer: