2008-11-12

Jag är tillbaka.

Efter en vecka på hamburgare, pommes och mayo har jag återvänt från den holländska huvudstaden. Det var en ganska trevlig resa. Förhoppningsvis kan jag åka till Köpenhamn nästa vecka. Det beror lite på arbetsinsatser och karma.

Tyvärr har verkligheten hunnit ikapp, och nu sitter man återigen framför en av skolans datorer. Försöker komma på lite frågor till en intervju som ligger inbokad i eftermiddag. Det står dock ganska still i huvudet. Försov mig inte idag allafall. Men lagen om alltings jävlighet slog till i form av SJ. Min kollega är försenad istället. Det här med att börja jobba samtidigt verkar väldigt svårt.

Det cirkulerar en video på Facebook. Den handlar om tre svenskar som åkte till Holland. En avant-garde version av de tre musketörerna kan man säga. Regissören, en ung kille från Kungsbacka, spås en lysande framtid inom indiekulturen. Filmen förmedlar en stark känsla och vågar gå utanför de normativa ramarna. Filmens huvudrollsinnehavare, Anton Samuelsson, är en skådespelare att lägga på minnet. Han kan bli riktigt stor. Liksom Persbrandt använder han hela sin 1,90+ kropp och fyller hela rutan när han är med i bild.

Idag borde jag skriva ungefär tre artiklar också. Dags att brainstorma lite med dataprogrammet....crosstabs....

Inga kommentarer: