2008-10-10

Kan inte sluta tänka på det här med FRA

Som ni ser har jag en ny "look" på bloggen. Den är väldigt pimp. Den uppmärksamme läsaren lägger kanske märke till min blygsamma bildbyline. Det är ju trots allt ett måste i den mediala värld jag hoppas kunna försörja mig på i framtiden. Faktum är att det är så inne med bildbyline att jag funderar på att skriva en motsvarande C-uppsats bara om detta. Jag tycker det låter som en fin vetenskaplig metod att sitta och titta på bilder på mikrofilm i några veckor.

Nog om detta. Det har hänt en del sedan jag skrev senast. FRA-lagen har inte riktigt slutat att vara en del av det allmänna tjötet. Jag tycker det är intressant, och intressant ur två aspekter.

För det första är det intressant att sossarna passar på att kasta så mycket skit över borgarna. Det var ju trots allt Bodström (ja han som främst förekommer i Tito Beltran-rättegångarna var förut känd som justitieminister) som kokade ihop alltihop med sina kompisar. De beställde till och med en undersökning som ledde till att kvällstidningarna kunde skriva rubriker som Svensken vill bli mer övervakad! Problemet var bara att frågorna i denna undersökning löd ungefär så här - skulle du kunna tänka dig lite högre bevakning om det stoppade terrorismen? Således kanske inte så objektiv undersökning, eller jag vet inte...

Den andra intressesanta aspekten är alla ni som gnäller om integritetskränkandet för egen del. Hur jävla intressanta tror ni att ni är? Jag har en grej för ironi - så för mig är det ganska humoristiskt att Facebook-grupper som "FRA hotar vår integritet" har så många medlemmar. Så ni har inga problem med att fläka ut er för hela vida världen på Facebook då eller?

Sen att Reinfeldt och hans kamrater har lyckats göra bort sig trots att det var sossarnas idé från början är ju ändå deras eget fel.

Inga kommentarer: