2008-10-17

Allt fler svenskar super på helgerna. De går ut och dansar, tar några öl eller sitter hemma och spelar Singstar med dryck. Från myndigheterna hörs klagorop och Systembolaget får sprida sin propaganda på en helsida i GP.

Min tes - allt är TV4s fel. Ärligt talat - Stjärnor på is. Varför? Mer eller mindre kända personer som gör mer eller mindre bort sig i ett par skridskor. Är det detta svenska folket ska matas med som helgunderhållning så är det ju inte konstigt om folk behöver ett glas vin eller tre.

Idol kan jag köpa. Funkar det i USA så går det alltid hem i Svedala, och dessutom har ju "alla" en chans att visa upp sig. Leva drömmen, bli känd, rik och insläppt på Stureplan.

Jag har lite svårare att begripa hur "Let's Dance" kan locka ännu fler tittare. Vem i sina sinnens fulla bruk kan vara nöjd med livet när man ser Lasse Brandeby framföra ett försök till tango? Som om inte det vore nog så är David Hellenius programledare. Varför TV4? Varför?

Nu har man alltså hårddragit konceptet. Man har tänkt till lite. Vinter blir skridskor blir mediekåta kändisar blir pengar till kanalen. Stjärnor på is. Ni måste skoja.

Det är tur att man inte betalar licenspengar till TV4. För då hade jag begärt en refund. Om om hade varit hade jag skrivit ett brev.

Hej TV4.
Jag vill ha tillbaka mina licenspengar. Allt vill jag ha tillbaka. Eller näe, ni kan behålla en krona. En krona är vad jag tycker det är värt att spendera på eran sk familjeunderhållning.

MVH Henrik Lundegard

PS. Varför släppte ni iväg Ola till en betalkanal? Inte ens där slipper jag höra hans eviga skämt. Fattar du inte att du inte är rolig Ola? Om det bara är en själv som skrattar åt sina egna skämt så är det oftast en hint om att man kanske inte är den där skojaren och spelevinken som man tror. Varför skrattar du alltid Ola? varför? Det var fan inte schysst att släppa honom. Jag vill nog ändå ha tillbaka den där sista kronan också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så hård genrich

Leif Ekstedt sa...

I dag får TV4 plats på scenen. Kalmar- IFK bättre kan det väl inte bli?`
I övrigt är TV4 ute och cyklar.
Men det är gratis!!!!

Anonym sa...

Stjärnor på dek.is.
ÖB