2008-02-05

En uppdatering

SUPER TUESDAY Den börjar på fyran om tre minuter. 24 delstater ska ha primärval i USA. Exciting, men inte fanken kommer det att vara avgjort för det? Barack och Clinton i all ära. Jag tycker det är intressantare med McCain vs. Romney, då jag faktiskt tror att Romney har en chans. Dessutom lär ju republikanerna vinna i alla fall då USA inte är moget för vare sig en svart eller kvinnlig ledare.

Idag har i övrigt varit en fin dag. Jag var sjuk så jag slapp träna. Hittade första avsnittet av A-team istället. Nostalgi kan aldrig bli dåligt. Senaste avsnittet av Prison Break hade en bättre cliffhanger än på länge. Men nu lär det väl vara någon av alla dessa galor/super bowl/valkampanjer/simpsonmaraton på Fox nästa måndag, så man får väl hålla sig till tåls. Tips: Börja aldrig kolla på en TV-serie innan sista avsnittet producerats och den finns att köpa på DVD.

Har gjort lite nytta idag. Snackade med några bostadsbolag och med Störningsjouren. De verkar inte så elaka som jag trodde. Kände mig som Günter Wallraff när jag pratade med Hyresgästföreningen. Det måste jobba många snälla tanter där.

I helgen var det juniorvärldscup i Göteborg. Domarbasen (från det trendmedvetna östeuropa) anklagade mig för att vara dåligt klädd. Jag hade för fan skräddarsydd kavaj. Han gnällde på att jag kombinerade det med jeans, och att min översta knapp på skjortan inte var knäppt. Fan, jag blev lite irriterad där. Jag var bäst klädd på stället, två dagar i rad. Men det är väl ingen bedrift i fäktsammanhang om man ska vara ärlig. Hoppas ingen fäktare läser det här...

Nej, nu blir det TVn fram till tretiden. Imorgon ska jag läsa "Ordningsregler om störning och vanvård". Det finns ett scoop där, jag lovar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men HENKE!
Alla domare är ju bra klädda!
Titta bara på Joakim Homström!

"Kavajen är mannens handväska"

Nice blogg förresten (Y)