2009-05-07

Seger för Blåvitt förgyller alltid mina dagar. Lite mer oroande att Blåvitt bara verkar vinna när jag INTE ser matcherna.

Idag körde vi lite träningstävling på klubben. Jag var med. Jag ägde. Jag vann.

I övrigt har det inte hänt särdeles mycket. Jag och Sophie kollade på A clockwork orange, men jag vet inte om den gick hem i bägge lägren. Jag älskar den dock.
Nej, usch nu har bloggen blivit en dagbok - ett tydligt tecken på skrivkramp. Inte bra.

Imorgon ska jag försöka hinna med att springa och göra stärkande övningar, som armhävningar och annat tjafs. Får se hur det blir med det, men det vore ju inte helt fel att ha lite rutor på magen i sommar. Logiklära funkar inte riktigt där. Intagande av många sexpack resulterar inte i ett sexpack på magen. Dock funderar jag på att skriva en bok. Eller snarare skapa en kulturell rörelse - eftersom det är det som alla dietprofeter verkar göra.

Min diet ska heta Lundegard - och garantera en stabil vikt mellan 58-62 kilo, beroende på kroppens vätskebalans.
I dieten ingår frosseri i följande födoämnen:
- snus
- kaffe
- pizza i diverse former (alltid med kebabsås)
- öl
- ljust rostbröd med riktigt smör
- mayonnaise

Att trycka i sig övrig föda utöver dieten kan äventyra ditt välbefinnande. Mörkt bröd med hälsofrön, sallad eller annat grönt som fastnar i tänderna, samt Keso bör en sund människa alltid avstå. Läsk är inte heller bra. Det var allt från Doktor Henrik idag.

2 kommentarer:

Stellan sa...

Låter som en utmärkt diet! Men jag tar bot snuset o så blir nog 58-62 kg svårt för mig:)

Leif Ekstedt sa...

Har käkat onyttiga kalorier under 14 dagar i USA. Anledningen var ,att Din kusin gifte sig med
en kille Du träffat. Men bröllopsmiddagen var kalorisnål och goooood på Aquavit NY