2009-01-08

Först kryllar det av snö. Sen är den här. Isen. Isen som bara kan bli sådär hal i kuststäder. Göteborg är en kuststad. I Göteborg tycker man inte det är lönt att sanda heller.

Imorgon gör jag sista dagen på redaktionen. Det har varit intressant.
Jag har varit singel ett ganska bra tag nu. Det bästa med att vara singel är att mitt lätt överdrivna intresse för sport kommer mer till sin rätt. Man kan säga att sportjävulen i mig är i sitt esse, har blommat ut och frodas som aldrig förr. På söndag spelar United mot Chelsea. Det är också intressant.

Måste haka på drakbloggarna. Marta ska ju flytta till Amerikat. Det ska hennes "bästa kompis" också göra. Det var nämligen ett av Martas krav att även Frisk skulle erbjudas ett kontrakt i USA.
Förutom att det är ganska trist att behovet av "bästa vänner" förekommer 2009, så är det väl också ett bevis på att damfotbollen inte riktigt håller sådär jättejämn nivå.

Om inte Barca vinner La Liga i år.... så är det i alla fall inte Leo Messis fel.

Bjärsa hotas med bänken ropade Expressen/GT ut idag. Det är väl inte så konstigt om man har två spelare som är lika bra, att spela den som faktiskt vill spela för klubben? Men gäller det att skapa rubriker så är de bra. Aftonbladet hävdade idag att RIK ska gå i konkurs imorgon (i alla fall enligt rubriken). Jag vågar satsa lite slantar på att de överlever morgondagen.

Inga kommentarer: