2009-01-13

Dessa leende människor

Varför ler folk mot mig när jag möter dem på gatan?

1. De är bara allmänt trevliga.
2. De tycker att jag har stirrat konstigt på dem, och känner sig därmed olustiga med situationen. Reaktionen blir ett smile.
3. De kanske vill ligga med mig.
4. De tycker jag ser rolig/skrattretande ut.

Anyway kan jag inte sluta fundera. Jag är en sån människa som bara ler åt konkret roliga saker. Ganska enkel att förstå sig på med andra ord...
-------------------------------------------------------
Om tre minuter fyller Jonas år. Grattis grattis.
-------------------------------------------------------
Zlatan blev inbytt mot Genoa i italienska cupen. I minut 70something. Strax därpå kvitterar Genoa till 1-1. Matchen går till förlängning, men Zlatan är nära att bli hjälte när hans frispark går 10 cm över. Väl i förlängning drar Ibra på ett oväntat långskott, målvakten släpper en retur. Cambiasso stöter in den enkla andrabollen. Till saken hör att Genoa hade ett fenomen som burväktare idag, ungefär fram tills dess att Ibra byttes in. Strax efter ledningsmålet tar Ibra emot en boll vid straffområdets vänsterkant. Han drar på ett skott och målvakten täcker långt ut. Bollen tillbaka till Ibra som drar sig lite utåt, med målvakt och två Genoaspelare efter sig. Målet således öppet,och Zlatan vrickar lite lätt in ett av de kaxigare målen på länge. Han är stor Zlatan. Stor.
------------------------------------------------------
Tydligen är min farmor bekant med Pontus Wernblooms mamma.

Inga kommentarer: