2008-03-16

Total öken – att åka tåg, så då kan man ju skriva lite. Flera uppdateringar samma vecka – passa dig Blondin-Bella! Det enda nöjet med tågåkning är att mitt mobila bredband lyckas koppla upp sig på MSN i korta två minuter vid passering av större ort. Jippi.

Vad vill människor som har med sig matlådor på tåg? De knör sig in innerst i ett fyrsäte med bord – korkar upp ett jävla russinpaket som de fyllt med korv, ägg, smör och annat fett att tillsätta kroppen. Vad är det för fel? Till råga på allt konsumeras Camilla Läckberg flitigt med en intresserad min. Jippi igen.

Johnny Cash sjunger just i mina hörlurar att ”I’ve been everywhere man”. Hoppas att han slapp åka tåg.

My train trip:
Karlskrona – tur att Telenor har huvudkontor här. Optimistiskt.
Holmsjö – ett fotbollslag i yngre tonåren är mina vagn-buddies. Varför finns det inte åldersgräns på mobiltelefoner?
Emmaboda – online i 3 minuter på MSN. Lycka.
Lessebo – noll täckning. Ångest.
Tanke – Den genomsnittlige SJ-resenären (oavsett kön) är inte vacker.
Växjö – online igen. En minut. Civilisation.
Alvesta – Svett-Jörgen kliver på med sitt russin-paket. Mord i sinnet.
Värnamo – vaknar av konduktörens röst. Huvudvärk.
Tanke – Varför tror folk att jag inte har något emot att mina ben nuddar deras?
Skogen – tittar på Jumper. Bra film. Tycker tydligen de på andra sidan gången också. Humöret går upp när jag stänger ner filmen och tittar irriterat åt sidan.
Hestra – Ingen signal. Nu är det illa. Får stå still i 5 minuter.
Skogen igen – Kan inte släppa en film några i min klass gjorde. Det finns 6,5 miljarder människor på jorden. Patrik Ekwall är bara 1.
Borås- Hur dåliga var Blåvitt när Elfsborg lyckades vinna egentligen?
Sömn. Vaknar. Har inget busskort. Långt hem. Minitaxi?

Imorgon ska jag klippa mig. Kan ju inte gå runt med sidbena och skjorta – då fattar ju folk att jag inte är 20 längre. Drabbades av ålderskris i helgen.
- Om två år är du närmare 50 än nyfödd.
Det är bara att konstatera att det sved. Jag ska bli grunge igen – enbart pga verklighetsflykt.

Det gick förresten bra för mina elever i Ljungby. Stolt.

Dagens outfit (the SJ-train version)
Mjukbyxor
Öronproppar
Hörlurar
Lössnus
Otvättade jeans
Ilsken blick
Jacka att blockera närliggande säte med (Burberry )
Note to self: Bring makrill i tomatsås nästa gång, skölj ner det med vitlöksmarinerade oliver och lite surkål.

När jag får tillgång till riktigt Internet, så ska jag lägga upp en dagens Youtube.
Over and out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bitter? ;)

Anonym sa...

un peu;)