2008-03-24

Det råder demokrati på vår fäktklubb. Demokratin heter Sergei.

Idag hade han en liten övning med två av sina elever. Övningen går ut på att de ska sitta djupt i garde (ganska jobbigt efter ett tag ska ni veta) samtidigt som de ska hålla distansen till Sergei när han rör sig. Sergei sitter inte i garde. Han springer fram och tillbaka.

Efter en sådär 5 minuter hör jag en dialog.
E: Jag orkar inte mer
Sergei: Jobba!!! Va du göra? Jobba.

Efter ytterligare några minuter.
E: Du måste ha mask på dig annars kan jag råka sticka ut dina ögon.
Sergei: Jag har situationskontroll. Jobba.

Sergei igen: Jobba. Jobbba. Jooobbba.

Någon minut senare.

Sergei: Ojojoj, jag är snabbare än dig. Hallå!!!

Kort tystnad.

Sergei springer fram och tillbaka och skrattar. Hans elevevs ansikte ser ut som det ska gå sönder.

Sergei igen: Jobba. Jobba.
Det var ganska kul att se på allafall.

Ikväll ska jag bonda med min bror framför UFC och några öl. UFC är macho.

Inga kommentarer: