2008-02-20

En lång weekend och lite skvaller.

Helgen kommer bli destruktiv. Ett gäng drägg, aka mina bättre vänner, kommer upp från Karlskrona ikväll. Då blir det getrinkenför hela slanten, onsdag till lördag. Under samma helg ska jag hinna med att gnälla på lärarna över min omtenta, försöka sälja en artikel till GP, göra personresearch på valfri kändis, budgetera för säsongen 2008 och så då festandet på kvällarna. Jag har till och med blivit medtvingad på hockey-bockey...

Har tänkt lite på Frölunda. Varje gång det bonkegänget förlorar så ska det bortförklaras av deras "Goa-gubbar-med-stor-mage-groupies". Det kan vara "men den unge gubben var ju ena grym" eller "man kan ju ändå njuta av inramningen i Scandinavium". Fuck that shit, säger jag. Skulle kulturen kring Blåvitt vara lika lallande och okonstruktiv hade det icke blivit 18 SM-guld.

DAGENS LÅT - Right Said Fred - I'm too sexy
DAGENS SKVALLER - Joakim Hillson (one-hit-wonder-lallare) betalar inte TV-licensen. Inte hans sambo heller. Men det är klart, killen har kanske ingen TV... Hannes Westberg, ni vet vänsteraktivisten som kastade en sten för mycket...jaja, allefall, han pluggar och tar CSN-bidrag samtidigt som han taxerar för långt över tillåten inkomst. Det är inte juridiskt korrekt - dvs han bryter mot lagen. Så, nog skvallrat idag....

1 kommentar:

Anonym sa...

Henke! gött att du bloggar! Dega med mumin i helgen? Kram frida